Blogger Layouts

Wednesday, June 23

suamiku kekasih Allah

Oopps! maaf ye..

bukan mahu cetus gempak, cuma ingin getus semangat..mugkin~

Alhamdulillah tsumma alhamdulillah..setelah sekian lama ingin berkongsi, baharu kali ini Allah mengizinkan perkongsian ini terjadi..alhamdulillah..

Jujurnya,hati telah digerakkan oleh Allah untuk menyelami sebuah kisah..kisah benar daripada peristiwa Memali pada 19 november 1985 ...

Tidaklah saya merancang untuk memperincikan kisah syahidnya 14 orang pembela agama itu namun sekadar mahu memetik beberapa kata-kata yang dirasakan boleh diambil buat iktibar bersama..

Kata-kata yang dilafazkan oleh As-Syahid Ustaz Ibrahim Libya, yang merupakan tonggak utama pembangunan dakwah di Memali..


"Jika sampai masanya kamu terpaksa berdepan dengan perjuangan yang memerlukan pengorbanan darah dan nyawa, jangan ada antara kamu yang memalingkan tumit-tumit kamu ke depan (lari). Kerana jika mati ketika lari itu, maka kamu telah tempah salah satu tiket ke neraka."



"Sesungguhnya perjuangan kita ini tidak akan tamat selagimana sebuah kerajaan Islam tidak tertegak di negara kita. Sekiranya kita mati, nescaya ada mereka yang akan meneruskan perjuangan kita ini. Kerana itu, hendaklah kita berserah kepada Allah dan jangan sekali-kali kita tunduk kepada toghut..."



Dari kacamata seorang isteri...

Suaminya sering berkata, bahawa dia tidak mahu mati di atas tilam yang empuk atau mati kemalangan jalan raya atau mati jatuh pokok. Sebaliknya dia mahu mati syahid. dia mahu bangun dari kubur dengan ditemani darah. Darah sebagai saksi bahawa dia telah berkorban untuk agama Allah. Dia tidak mahu berada di Padang Mahsyar dengan penuh dugaan, sebelum dapat masuk ke syurga. Dia mahu masuk terus ke syurga tanpa dihisab.Inilah cita-cita suaminya. Inilah juga cita-citanya..


Dan itu juga cita-cita saya..juga anda, semestinya..

Alhamdulillah.Suaminya sudah mencapai cita-citanya..

Suaminya Kekasih Allah~

Ya Allah,anugerahkan kami juga syahid di jalanMu...

WAllahua'lam.

0 comments: